Brak produktów
Tarcze (bębny) hamulcowe należy wymieniać parami. Przy wymianie tarcz (bębnów) należy dokonać wymiany klocków (szczęk) hamulcowych.
Podczas wymiany tarcz (bębnów) należy przestrzegać następujących zasad:
1. Sprawdzić, czy nowa tarcza (bęben) pasuje do piasty, wizualnie porównać tarczę (bęben) zdemontowaną z zakupioną. W żadnym przypadku tarczy (bębna) nie wolno wbijać na siłę.
2. Powierzchnie bazowe (przylegające) piasty i tarczy (bębna) muszą być oczyszczone z rdzy i zanieczyszczeń, nie mogą wykazywać zadrapań i nierówności. Należy sprawdzić oscylację boczną piasty – nie może przekraczać 0,02 mm! Nie należy nanosić żadnych smarów na piastę!
3. Tarczę (bęben) hamulcowy należy wycentrować na piaście.
4. Tarczę przykręcić śrubami i bezwzględnie skontrolować oscylację boczną układu tarcza-piasta czujnikiem mikrometrycznym zamocowanym na stabilnej podstawie. Oscylacja nie może przekraczać 0,05 mm. Jeśli ta wartość jest przekroczona, należy odnaleźć przyczynę nadmiernej oscylacji. UWAGA! W przypadku stwierdzenia, że przyczyna leży po stronie tarczy, należy natychmiast reklamować cały komplet (bezwzględnie nie należy ich eksploatować).
5. Sprawdzić prawidłowość działania pozostałych elementów układu hamulcowego (w szczególności zacisków hamulcowych) i zawieszenia. Zbadać, ewentualnie wymienić płyn hamulcowy (zgodnie z instrukcją obsługi samochodu). Wymienić klocki hamulcowe na nowe.
6. Odtłuścić tarcze które nie posiadają warstwy antykorozyjnej. Jeżeli tarcza posiada warstwę antykorozyjną nie należy jej odtłuszczać!
7. Przez pierwsze 300 - 400 km po wymianie unikać ostrego hamowania.
1. Wyczyścić zaciski hamulcowe szczotką drucianą, oraz papierem ściernym. Uważać, aby nie zniszczyć elementów gumowych.
2. Zbadać, ewentualnie wymienić płyn hamulcowy (zgodnie z instrukcją obsługi samochodu).
3. Sprawdzić stan przewodów hamulcowych.
4. Sprawdzić czy tarcza hamulcowa ma odpowiednią grubość.
5. W przypadku montażu nowych klocków hamulcowych do używanych tarcz, tarcze należy przetoczyć w celu wyrównania powierzchni roboczej. Tarcze powinny być czyste, nie mogą być zaolejone, zabrudzone smarem czy też płynem hamulcowym.
6. Sprawdzić, czy prowadnice w zaciskach swobodnie się poruszają. W razie potrzeby użyć smaru (np. ATE Bremszylinder).Powierzchnię styku klocek-zacisk przesmarować odpowiednim preparatem (np. ATE Plastilube).NIE SMAROWAĆ POWIERZCHNI CIERNEJ KLOCKÓW!
7. Należy upewnić się, czy klocki są prawidłowo ustawione w zacisku i poruszają się bez oporów.
8. Po wykonaniu powyższych czynności nowe klocki są gotowe do użycia, należy pamiętać o docieraniu klocków (przez pierwsze 300-400km unikać ostrego hamowania).