Chcielibyśmy przybliżyć dlaczego tak ważny jest dobór odpowiedniej mieszanki ciernej do prędkości z jakimi się porusza. Doskonale obrazuje to poniższy wykres energii kinetycznej w funkcji prędkości (dla celów wykresu przyjęto masę jednostkową), oraz tabelka przedstawiająca zmianę energii kinetycznej przy zmianie prędkości o 10km/h. Jak można zaobserwować energia kinetyczna przy prędkości 160km/h jest 2.56 raza większa niż przy prędkości 100km/h, a przyrost energii kinetycznej(którą wytracamy w postaci ciepła podczas hamowania) pomiędzy 240 a 250km/h wynosi tyle ile cała energia kinetyczna przy prędkości 70km/h. Dlatego przy prędkościach przekraczających 140km/h należy przemyśleć stosowanie klocków o podwyższonych parametrach EBC GreenEBC YellowHawk HPS), gdyż standardowe (Ate, Zimmermann, TRW, EBC Black itd.) mieszanki mogą się przegrzewać. Zmniejszenie prędkości z 200 do 90km/h (hamowanie na autostradzie podczas wyjechania "TIR'a") powoduje wydzielenie takiego ciepła jak podczas hamowania ze 170 do 0 km/h. Należy o tym pamiętać! Oczywiście pominęliśmy w naszych skromnych obliczeniach opory toczenia, opory powietrza, pracę wykonaną przez silnik - jednak chodzi o to, aby uświadomić sobie z jakimi wartościami mamy do czynienia.