Galfer Sport vs. SDT Brakes – jaka jest różnica pomiędzy klockami?

   

Odpowiadając krótko i treściwie na tytułowe pytanie – żadna. Zarówno jeśli chodzi o mieszanki: organiczną Galfer FDHP1050 / SDT S-50, jak i półmetaliczną FDRT1066 i RT-66 są to te same mieszanki klocków, które od lat cieszą się uznaniem w całej Europie. Zaprojektowane w Hiszpanii (Barcelona) i niezmiennie od lat produkowane we włoskiej fabryce.

Skąd wynika zmiana? W roku 2019 firma Galfer Auto, czyli dywizja Galfera zajmująca się hamulcami dla samochodów przekształciła się w SDT Brakes. Od tamtej pory klocki Galfer Sport były oferowane pod dwiema nazwami tj. SDT Brakes i Galfer Sport. Podobnie na opakowaniach nazwa Galfer została utrzymana do końca 2020 roku. Obecnie produkowane klocki posiadają wyłącznie logo marki SDT Brakes.

Zatem jeśli kupiłeś klocki Galfer Sport, a dostałeś klocki z logo SDT Brakes nie masz powodów do niepokoju. SDT poza szatą graficzną na pudełkach nie zmieniło nic w technologii produkcji i składach mieszanki klocków. Niezmieniona została również siedziba firmy, która nadal mieści się w Barcelonie przy torze Cricuit de Catalunya, dzięki czemu producent ma możliwość regularnie testować opracowywane przez siebie produkty.

Jak przypuszczamy zmiana nazwy i logo z Galfer na SDT mogła również wiązać się częstym myleniem marek Galfer Sport i Galfer Aftermarket. W woli przypomnienia Galfer Aftermarket której właścicielem jest koncern Continental i zajmuje się produkcją wyłącznie produkcją zamienników o standardowej, przeciętnej jakości. Obu producentów do tej pory nie łączyło nic poza podobną nazwą.

 

  

Galfer Sport FDHP1050 = SDT Brakes S-50

 

To organiczna mieszanka zaprojektowana z myślą o kierowcach mających dynamiczny styl jazdy lub szukających większej skuteczności niż seryjne klocki. Mieszanka ta perfekcyjnie pracuje „na zimno”, choć już minimalne nagrzanie powoduje wzrost współczynnika tarcia i spotęgowanie efektywności. FDHP1050/S-50 utrzymuje swoje parametry nawet do 600stC, podczas gdy klocki standardowe (jakości oryginalnych) tracą je już przy 300-330stC.
Stosowanie klocków FDHP1050/S-50 pozwala uniknąć brake-fadingu, czyli utraty skuteczności po dogrzaniu klocków, które pojawia się najczęściej podczas dynamicznej jazdy w mieście lub szybkich przejazdów autostradą.

Czym zatem cechuje się mieszanka FDHP1050 (S-50)?

  •          Możliwość stosowania na drodze publicznej
  •          Posiada homologację ECE-R90
  •          Temperatura stabilna pracy do ok. 600stC (klocki OE do maks. 350stC)
  •          Znaczna redukcja brake-fadingu
  •          Wysoki initial-bite
  •          Współczynnik tarcia na średnim poziomie 0,44μ
  •          Wykonanie w standardzie OE – klocki posiadają czujniki zużycia, blaszki antypiskowe, ścięte krawędzie mieszanki, co ma zapewnić cichą pracę hamulców
  •          Przeciętne zużycie klocka i tarcz na poziomie klocków oryginalnych

 

 

Galfer Sport FDRT1066 = SDT Brakes R-66 (1066 RT)

FDRT1066, czyli obecnie RT-66 (1066 RT) to mieszanka półmetaliczna. Stworzona z myślą o kierowcach potrzebujących bardzo podpornych na przegrzewanie hamulców o wysokiej skuteczności już przy pierwszym naciśnięciu na pedał hamulca. Klocki te hamują „na zimno”, nie wymagają rozgrzewania. Jest to doskonały wybór dla osób szukających kompromisu pomiędzy jazdą na co dzień a wypadami na tor. Mieszanka ta sprawdza się świetnie w lekkich autach rajdowych a także samochodach terenowych i przeprawowych. Zalecany również w Climb Hill i RallySprint, Idealny do Rallye Asfalt (szczególnie lekki 2WD) i Rallye gravel 2WD lub 4WD. FDRT1066 (S-66) zachowują swoje optymalne parametry nawet do 700stC (standardowe klocki OEM do 330stC).. Jest to mieszanka półmetaliczna, a więc nie będzie powodowała nadmiernego zużywania tarcz hamulcowych.

 

Cechy wyróżniające mieszankę RT-66 to przede wszystkim:

  •          Bardzo dobra modulacja (dozowalność)
  •          Bardzo wysoki współczynnik tarcia 0,59μ
  •          Optymalny initial-bite
  •          Skuteczność od pierwszego hamowania – nie trzeba rozgrzewać
  •          Znaczna większość referencji posiada podkładki (blaszki) tłumiące drgania (antypiskowe)