GiroDisc Logo

Tarcze hamulcowe Giro Disc to topowy produkt, który sprawdzi się nawet u najbardziej wymagających kierowców. Tarcze pasują „plug&play”, nie wymagają zmian w układzie hamulcowym – zastępują oryginał.

 

O producencie…

GiroDisc to producent tarcz hamulcowych, którego działalność rozpoczęła się w roku 2003. Zarówno siedziba, jak i zakład produkcyjny znajduje się w USA, a dokładniej w mieście Bellingham (Waszyngton). Początkowo głównym obszarem zainteresowania firmy było dostarczanie tarcz i rotorów do wysokiej klasy ścigających się na torach samochodów Ferrari.

Kiedy produkty zdobyły uznanie zawodników różnych serii wyścigowych, Giro poszerzyli ofertę o modele innych marek skupiając się na modelach sportowych i usportowionych.

O produkcie…

 Giro

 

Wszystkie tarcze hamulcowe Giro Disc mają budowę dwuczęściową i pływającą. Zakład produkcyjny znajduje się przy siedzibie firmy w USA. To co wyróżnia tarcze GiroDisc spośród konkurencji to m.in.:

  • dzwon tarczy - wykonany z aluminium stosowanego w lotnictwie o oznaczeniu 6061-T6, który jest dostarczany wyłącznie przez amerykańskich poddostawców
  • rotor - odlany jest z żeliwa specjalnie opracowanego przez Giro Disc. Stop użyty do produkcji cechuje nieprzeciętnie wysoka wysoka zawartość węgla
  • wentylacja kierunkowa - znacząco poprawia chłodzenie tarcz. Kierunkowe kanały wentylacyjne działają jak pompa odśrodkowa, odprowadzając gorące powietrze.
  • Połączenie rotora i dzwonu za pomocą 12 śrub wykonanych ze stali nierdzewnej o wysokiej wytrzymałości, pokrytych kadmem, który zwiększa odporność na korozję
  • cicha praca tarczy – pływające tarcze na ogół mają skłonność do stukania jeśli materiał nie nabierze odpowiedniej temperatury, wynika to z rozszerzalności cieplnej metali. Ale nie GiroDisc! Aby zlikwidować stuki na zimnych tarczach, śruby są zamontowane z przeciwhałasowymi podkładkami sprężynowymi, co zapewnia cichą pracę tarczy od pierwszego hamowania.

  

Co zyskujesz wybierając Giro Disc?

Dwuczęściowa konstrukcja – pozwala obniżyć masę tarczy co poprawia nie tylko hamowanie, ale też skuteczność. Co więcej, niższa masa tarczy to również redukcja efektu żyroskopowego, dzięki czemu układ kierowniczy będzie bardziej responsywny.

  • Odporność na pękanie – wynika z konstrukcji dwuczęściowej i pływającej, która pozwala redukować negatywne skutki naprężeń materiałowych pomiędzy rozgrzanym rotorem a „zimnym” dzwonem, które bardzo często skutkują oderwaniem się bieżni tarczy.
  • Konstrukcja pływająca – redukuje naprężenia materiałowe mocno rozgrzanych tarcz, a także pozwala rotorowi minimalnie poruszać pod naciskiem klocków, dzięki czemu tarcze te mają mniejszą skłonność do nierównomiernego wycierania, czyli tzw. krzywienia.
  • Znacznie wydajniejsze chłodzenie – obniżenie prawdopodobieństwa odkształceń termicznych oraz większa skuteczność hamulców (redukcja fadingu)
  • Rotor z żeliwa wysyconego węglem, który ma nie tylko znacznie większą odporność termiczną i potrafi znosić znacznie wyższe temperatury. Jest on również twardszy, dzięki czemu stosując tarcze Giro z wyścigowymi, torowymi klockami nie trzeba objawiać się o nadmierne zużycie oraz powstawanie wyżłobień, tzw. „efektu płyty gramofonowej” 
  • Nacięcia – zwieszają skuteczność hamulców poprzez odprowadzanie gazów ze styku tarczy i klocka, a także oczyszczają powierzchnię klocków
  • Niezmiernie wysoka jakość wykonania przyjęta w procesie odlewnictwa i obróbki skrawaniem
  • Rozsądna cena – niejednokrotnie porównywalna do tarcz kupowanych w ASO
  • Możliwość wymiany samego rotora, która obniża koszty późniejszej eksploatacji oraz pozwala na zastosowanie rotorów innych producentów np. DBA, Alcon, StopTech itp.

 

 

 

Jakie klocki do tarcz GiroDisc?

Czysto teoretycznie tarcze GiroDisc będą współpracowały nawet ze standardowymi klockami o jakości porównywalnej do oryginału (OEM), jednakże takie połączenie uniemożliwi wykorzystanie potencjału tych tarcz. Rekomendujemy łączenie tych GiroDisc z klockami:

a) Drogowymi o zwiększonej skuteczności (np. Hawk Performance HPS / HPS 5.0 / HP Plus; EBC Yellow / Blue Stuff, Ferodo DS2500, DBA Xtreme Performance itp.)

b) Klockami torowymi (np. Hawk HPS Race, Ferodo DSUno, Feordo DS1.11, Endless, Pagid Racing, Hawk Performance z serii DTC itp.)

Podobnie jak w przypadku wszystkich żeliwnych tarcz hamulcowych, stosowanie zbyt słabych klocków hamulcowych może skutkować nawet zniszczeniem tarcz spowodowanym nierównomiernym wytarciem rotora przez przegrzany i zeszklony klocek hamulcowy.

 

 

Jeśli nie wiesz jaki zestaw będzie dla Ciebie odpowiedni SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI:

+48 880 030 045

[email protected]

 

Na zdjęciach prezentujemy wam tarcze 375mm, które pasują m.in. do Audi RS4 i RS5 B9, A7 4G9, A8 D5, Q7 4M oraz A6 C8.